On-page SEO

Základy SEO. Ako na to?

SEO – optimalizácia webu pre vyhľadávače slúži na to, aby sa váš web zobrazoval vo výsledkoch vyhľadávania na čo najvyšších priečkach. Je ideálne, ak si na optimalizáciu webu zaplatíte skúseného SEO špecialistu. No ak máte malý web, na profesionálnu optimalizáciu nemáte peniaze, prípadne to chcete skúsiť na vlastnú päsť, prinášame vám zopár rád, ako na to.

On-page SEO vo vlastnej réžii

To, čo môžete urobiť aj samy, sa týka on-page optimalizácie webu, teda úprav priamo na stránke. Zamerajte sa na nasledovné.

  1. Analýza kľúčových slov

V prvom rade je nevyhnutná analýza kľúčových slov. Takáto analýza vám pomôže zistiť, ako ľudia vyhľadávajú na webe rovnaké produkty/služby, aké ponúkate aj vy. Uvedieme si príklad. Dajme tomu, že sa zameriavate na predaj stolov do kuchyne. Ako klienti takéto produkty vyhľadávajú? Jedálenský stôl, kuchynský stôl alebo stôl do kuchyne? Podstatný rozdiel! Ak totiž budete mať na webe nesprávne zvolené kľúčové slová, nikto vás nenájde. S kľúčovými slovami vám môže pomôcť samotný Google, a to prostredníctvom našepkávania. Použiť môžete aj Plánovač kľúčových slov – Adwords, ktorý je zdarma.

  1. Kvalitný obsah

Obsah, ktorý máte na svojom webe, by mal byť kvalitný, relevantný a hodnotný. A najmä – originálny! Nepreberajte texty od konkurencie, ale tvorte vlastný obsah. Čím prínosnejší pre klienta, tým lepšie. Samozrejme, nezabúdajte na kľúčové slová.

  1. Formátovanie textu – usporiadanie nadpisov

Vami vytvorený text by mal mať správne formátovanie. Určite uznáte, že omnoho prehľadnejší je text, ktorý má nadpisy, podnadpisy, zvýraznené dôležité pasáže, prípadne je doplnený o obrázky, infografiky, či videá. Nezabudnite tiež používať odseky, nadpisy a podnadpisy. Veľmi dôležité je dbať o správne usporiadanie nadpisov a podnadpisov. Ideálne je použiť len jeden nadpis hlavnej úrovne – H1 a podradené by mali byť nadpisy H2 a H3, ktorých môže byť aj viac.

  1. Optimalizácia URL, titulkov a popiskov

URL by mala byť krátka a mala by obsahovať kľúčové slovo. Vo výsledkoch vyhľadávania sa zobrazí titulok a popisok stránky, teda meta description. Vždy ich teda vyplňte. Aj titulok by mal byť krátky, zrozumiteľný a mal by obsahovať kľúčové slovo. To isté platí aj pre meta description, teda popisok. Ten by mal zároveň vyzývať k akcii, teda vzbudiť záujem a chuť „kliknúť“ na váš web.

V tomto texte sme vám ponúkli len základný návod na on-page SEO, vhodný pre začiatočníka. Na to, aby ste dosiahli popredné priečky vo vyhľadávaní, je potrebné zamerať sa aj na off-page faktory.